Vrei sa arati chic cu bani putini?

Standard

Din cauza crizei economice, moda recession chic este acum pe val. Cum sa-ti mai permiti sa cumperi o geanta la un pret cu cinci zerouri, cand peste tot se fac demiteri din post si mai toata lumea incearca sa tina bine de portofel si, implicit, de buget?

Am trecut prin hippie chic, tribal chic, geek chic, rehab chic, eco chic, pentru a ajunge la un chic “recesionist”, unde creativitatea se impleteste cu un shopping “inteligent”.

Back to Black

Acest “recesionism” poate fi observat si in creatiile designerilor, care au imbratisat un stil minimalist (all black), cu modele simple si grafice.

Negrul, pe langa statutul de “culoare” a elegantei desavarsite, este si foarte comod si versatil. Poate fi folosit in mai multe feluri, atat pentru outfituri formale, cat si casual. Economisesti foarte mult daca iti cumperi piesele principale in nuante de negru, pentru ca le poti combina in diverse moduri.

Deci, avem de fapt de-a face cu o noua austeritate. Daca in “Sex and the City”, Carrie iesea in evidenta prin opulenta unei creativitati destul de costisitoare, astazi s-a impus un apetit pentru taioare si imbracaminte sobre. Nu mai cheltuim cu ochii inchisi, ne cream propriile “branduri” destepte din punct de vedere economic.

Let’s mix & match & discount!

Cand am zis de smart economy, m-am referit la abilitatea de a face slalom printre preturi! Ideea e sa cumperi un obiect de valoare, branduit (deh, de tot, de tot, nu ai cum sa scapi de fashionista din tine), si sa-l combini cu multe… chilipiruri!

Outlet-urile, secondhandurile, produsele de fabrica, fara adaos comercial, toate sunt la mare cautare astazi (vezi imbulzeala din magazinele de discounturi). Pentru ca “recession chic” nu inseamna sa te imbraci prost. Dimpotriva! Inseamna un shopping relaxat si satisfacator atat estetic, cat si financiar.

In strainatate, deocamdata, unul dintre brandurile care au venit in intampinarea acestei nevoi de “fashionable”, dar “affordable” este H&M, care pe langa preturile “omenesti”, ne bucura si cu obiecte foarte originale. Nu degeaba au tot colaborat cu mari creatori de moda precum Stella McCartney, Viktor & Rolf, Cavalli sau Karl Lagerfeld (iar anul trecut imaginea brandului a fost chiar Madonna).

Pana si Michelle Obama, noua Prima Doamna a Americii, imbraca taioare H&M. Vorba aia: “E timpul pentru o schimbare.” O varianta très chic – de gasit si pe la noi – este Mango (mai ales de cand surorile Cruz sunt imaginea firmei, si ce imagine!). Hainutele lor sunt deosebit de feminine si stilate, iar preturile sunt chiar …wow!

Vorbeam cu Gianina Corondan despre “recession chic” si creativitatea in moda, si mi-a marturisit ca nu se merita sa dai o caruta de bani pe haine sau accesorii exagerat de scumpe. Aceasta conceptie “inteligenta” poate fi intalnita si pe la multe din vedetele de la Hollywood. Rachel Bilson, Kristen Dunst si Liv Tyler sunt doar cateva dintre “recessionistele” de talie hollywoodiana.

Asa ca, nu mai sta pe ganduri: uita-te prin sifonier si vezi ce mai merge purtat si sezonul acesta. Cu putina originalitate, poti reinvia farmecul unor outfit-uri cumparate sezonul trecut. Daca tot nu esti multumita, mergi in oras la o sesiune de cautari! “Se merita!”.

Sursa: Cosmopolitan

Scrie parerea ta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s