Somnul putin iti taie cheful de sex

Standard


Fie ca iti pierzi nopti la rand petrecand pana in zorii zilei, sau ca lucrezi la birou pana cand uiti de tine, ca barbat, trebuie sa stii ca asta iti este daunator. Munca in exces si noptile nedormite, deci insuficienta somnului sau a odihnei iti vor afecta nivelul testosteronului, arata un studiu din Journal of the American Medical Association.

Pentru a putea sustine aceasta teorie si a demonstra tuturor faptul ca acesta este un fenomen ingrijorator, profesorul Eve Van Cauter, coordonatorul proiectului, a recrutat 10 tineri din campusul Universitatii sin Chicago. Acestia au fost testati pentru a fi perfect sanatosi si pentru a se incadra intr-o varsa cu o medie de 24 de ani.

Proiectul a constat in faptul ca studentii au fost pusi sa doarma in primele 3 nopti consecutive cate aproximativ 10 pe fiecare noapte, iar in urmatoarele 8 nopti nu au avut voie sa se odihneasca mai mult de 5 ore in fiecare dintre nopti.

Oboseala iti reduce nivelul testosteronului cu 15%

S-au facut apoi teste foarte riguroase de sange si dupa studierea cu atentie a lor, medicii au ajuns la concluzia ca somnul insuficient provoaca o scadere de pana la aproximativ 15 procente din nivelul de testosteron. Acesta scadere ridicata se resimte cel mai evident in cea dea doua parte a zilei ce urmeaza noptii in care s-a facut excesul de oboseala si nesomn.

Mai putin testosteron, mai putin chef de sex.

Automat, lipsa prezentei nivelului normal de testosteron, va duce la scaderi de apetit sexual. Consecintele acestea fac ca pofta de a face dragoste sa se reduca semnificativ si au efecte si asupra tonusului si a proceselor de formare a mase musculare sau a densitatii osoase.

Oboseala afecteaza sistemul endocrin

“Pe parcursul studiului, am observat ca somnul insuficient si odihna de proasta calitate dezechilibreaza masiv sistemul endocrin. De aici, si tulburarile hormonale” a declarat autorul studiului, prof. dr. Eve Van Cauter.

Nu este un secret ca inaintarea in varsta aduce cu ea si scaderea nivelului de testosteron din organism. Acesta poate scadea cu pana la 2 procente pe fiecare an sarbatorit si este valabila pentru persoanele de varsta a treia. Fenomenul afecteaza si in acest caz tonusul, capacitatea de concetrare si atentie, aduce stari de extenuare si oboseala sustinuta si cel mai des scade libidoul.

Sfat: Daca vrei sa intarzii acest fenoment si sa il lasi sa se dezvolte atunci cand ii vine timpul, incearca sa eviti cat mai mult noptile nedormite sustinute sau munca in exces. Nu inseamna ca nu trebuie sa nu mai petreci cu prietenii sau ca trebuie sate culci odata cu gainile, insa poti face ca dupa o noapte de nesomn sa urmeze 3-4 in care dormi mai mult decat de obicei. In asa fel organism tau isi poate reveni dupa socul primit si poti evita astfel eventualele neplaceri din timpul actelor sexuale.

Scrie parerea ta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s