Mai energica in doar 10 pasi

Standard

Te trezesti dimineata, doritoare sa sari din pat plina de veselie, sa iti termini in cel mai scurt timp treburile din casa si sa te indrepti repede catre birou, unde sa iti energizezi colegii si seful si sa ii uimesti cu entuziasmul tau.
Cu toate astea, observi ca putin mai devreme de mijlocul zilei singura dorinta pe care o ai este sa adormi macar 5 minute cu capul pe birou si sa fii lasata in pace…
Daca aceasta este situatia in care te afli, in prag de toamna, te sfatuiesc sa incerci cat mai rapid cele 10 solutii pe care ti le punem la dispozitie, si vei vedea ca reusesti sa te tii de planul initial!

1. Incepe-ti ziua cu o bautura – si continua sa bei pe tot parcursul acesteia

Ridica-te din pat, zambeste si bea un pahar mare de apa! Corpul tau se deshidrateaza in timp ce dormi, ceea ce inseamna ca te vei simti super obosita odata ce te trezesti. Singura solutie este sa te pastrezi hidratata, pe tot parcursul zilei, pentru a evita oboseala. Propune-ti sa bei cel putin 2 litri de apa pe zi – un pahar pe stomacul gol, la trezire, si cel putin un pahar de apa la fiecare doua ore.

2. Proteine si fibre – obligatorii la micul dejun

Daca esti adepta cestii de cafea si a unui produs de patiserie, este clar ce se va intampla cu starea ta de bine, chiar inainte de a ajunge la masa de pranz. Energia instant pe care o primesti de la cofeina si de la zahar iti pacaleste corpul, si va dispare tot la fel de repede cum a venit. Studiile arata ca un mic dejun echilibrat iti va asigura senzatia de satietate pe tot parcursul zilei si ti va compune starea de energie, in asa fel incat sa nu te simti vlaguita la pranz.

Dupa apa, proteina este cea mai abundenta substanta din corpul uman. Cuvantul proteina provine dintr-un cuvant grecesc care inseamna de prima importanta. Este adevarat – pentru cei care doresc sa slabeasca sanatos, proteina este indiscutabil cel mai important nutrient din dieta.

3. Reinventeaza-ti cafeaua!

In cazul in care nu iti poti inchipui dimineata fara cafea, incearca o abordare noua: renunta la cafeaua cu zahar, frisca sau lapte condensat si bea un latte – jumatate cafea, jumatate lapte degresat. Cafeina iti va oferi impulsul dorit, dar acesta va dura mult mai mult, datorita laptelui. Nu ma intelege gresit, cafeaua neagra, simpla, sau cea cu zahar iti vor oferi aceeasi energie dar vei sfarsi cu o senzatie covarsitoare de oboseala, la o ora sau doua dupa ce le bei.

4. Nu uita de gustarea de la ora 11!

In cazul in care iei micul dejun la inceputul zilei, te sfatuiesc ca in jurul orei 11 sa servesti si o mica gustare sanatoasa – aceasta te va ajuta sa te activezi si sa-ti pastrezi nivelul de energie, pe de o parte, pe de alta parte iti va asigura senzatia de satietate necesara pentru a nu manca in exces, la masa de pranz.

Alege o gustare de nuci sau de soia, bea un shake sau mananca un baton proteic – toate acestea au in jur de 150 de calorii si indeplinesc un rol esential pentru organismul tau, starea ta de bine si dieta pe care o urmezi.

5. Da, te sfatuim sa nu uiti nici de grasimi la masa de pranz

Studiile arata ca acizii grasi omega-3 ajuta la imbunatatirea functiilor creierului si te mentin in alerta. In plus fata de asta, daca alimentatia ta contine cantitatea necesara de grasimi vei reusi sa iti pastrezi senzatia de satietate o perioada mai mare de timp si sa iti pastrezi nivelul de energie. Grasimile sanatoase sunt continute de catre peste, nuci sau soia, avocado, ulei de masline.

6. Nu uita sa iti iei gustarile, pe parcursul zilei

In locul celor 3 mese clasice, cu distante mai mari intre ele, incearca sa mananci cinci sau sase mese mai mici, pe tot parcursul zilei.

7. Fa miscare!

Foloseste pauza de pranz pentru a face o plimbare rapida sau a te duce pentru 45 de minute la sala. Sportul va juta producerea de endorfine si iti va creste rata metabolica, oferindu-ti energie pe parcursul zilei.

8. Dormi la pranz cateva minute

Somnul de dupa-amiaza nu il poate inlocui pe cel de noaptea, dar cercetarile arata ca un somn rapid, de numai 20 de minute, te poate energiza si iti reface echilibrul fizic. Atentie insa – nu dormi mai mult de atat! Daca depasesti intervalul de 60 de minute vei reusi sa te trezesti somnoroasa, indispusa sa fara chef de a continua ziua in ritmul tau normal.

9. Gaseste timp pentru a medita

Meditatia reprezinta modalitatea cea mai usoara si eficienta pentru a-ti elibera mintea si a alunga stresul emotional si fizic. Simplul fapt ca respiri mai adanc iti poate reoxigena creierul. Incearca sa te concentrezi la un cuvant, o fraza sau o imagine relaxanta, in timp ce faci asta, si vei reusi sa iti recastigi calmul si senzatia de control, elemente cheie pentru a castiga energia pierduta din cauza stresului.

10. Fii organizata si castiga timp!

Dezorganizarea poate avea rolul de a-ti scurge energia si a te epuiza, in mod cronic. In loc sa lasi ca acest aspect sa te afecteze pe termen lung, rezerva-ti o ora pe zi, timp de o saptamana, pentru a pune un aspect din viata ta in ordine, sau a face ordine efectiv: la birou, intr-un sertar, sau acasa, in dulap. Vei vedea ca pe masura ce viata ta devine mai organizata si nu ai arii negestionate, vei reusi sa fii vesela, entuziasta si plina de energie! In cazul in care adopti o dieta proteica, investeste intr-un blender si intr-o carte de retete proteice: va dura maxim 20 de minute pana cand iti vei prepara o masa delicioasa si sanatoasa!

Scrie parerea ta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s